Slik sparer du penger og tid med flytting

11.02.2020

Vi har nå flyttet forskjellige folk og bedrifter siden 2004 og kjenner til enhver trapp i alle bygninger og bygårder i Oslo spesielt! Med det har vi opparbeidet oss en solid erfaring og bakgrunn til forskjellige livssituasjoner og mennesker, historier om boligsalg og grunnlag for flytting.

Enkelte har pakket og gjort klart flyttelasset for flytting til selve flyttedagen når vi kommer. Noen har pakket ned over flere dager og noen på få dager for de flytter. Slike ting legger vi merke til som; slitsomhet, stress, ikke forsvarlig pakket, osv. Godt råd fra oss er selvsagt å pakke ned litt hver dag over tid. Det er alltid hyggelig å flytte nystiftede familier, kjaerestepar og familier som har et nytt familiemedlem i vente. Vi kan alltid legge merke til iveren og de store forventningene i deres blikk, det å flytte til en ny plass er som å starte et nytt liv.

  1. Dette er noe vi legger merke til, vi vil gjerne hjelpe til med å flytte på en hyggelig og effektiv måte. Derfor planlegg i god tid, ta nedpakkingen over flere dager. Etter nedpakkingen gjør klar tinger og møbler i en slik rekkefølge; at våres flyttegutter 1. begynner med litt store tinger som skap, seksjoner og bord, deretter noen esker og poser på toppen inn i flyttebilen. 2. Bilen blir halvfull, så begynner vi å fylle flyttebilen på nytt igjenn med store tinger, (tunge tinger som hvitevarer, piano, o.l.) deretter esker og poser opp til takhøyden i flyttebilen. Ofte blir det 3 slike runder før flyttebilen er fylt opp, (flytting innad i Oslo og Akershus). Vi har flyttetepper i flyttebilen som dekker over alle møbler, men det forventes at flyttegodset skal vaere innpakket på en forsvarlig måte før vi kommer. Gi beskjed hvis dere trenger pakking. Merk alle esker med "forsiktig", "glass", osv. Ikke bruk små lapper eller billige flytteesker! (Merk med en tykk fargetusj).
  2. Parkering for adkomst og levering kan redusere tid og utgifter. Bor du i sentrum eller hvor det er mye trafikk eller mange parkerte biler, prøv å sperre av p-plass dagen før hvis mulig. Vi trenger 3 parkeringsplasser, sett ut et par paller med en lappe (A4-ark) hvor det står; flyttebil kommer! Hengopp et notat i nabolaget om at du skal flytte.
  3. Ved innflyttingen kan det leveres pa 2 måter. Alt settes samlet i 1. etasje (stuen) eller alt blir fordelt til hvert enkelt rom i boligen. Merk alle esker til hvilket rom de skal til. Er det 3 flyttegutter som kommer, går det fortere inn og ut av dørene og det kan bli litt hektisk. Ha gjerne en person som tar i mot og instruerer hvor tingene skal. Som f. eks , hvitevarer, bord og senger.
  4. I Oslo sentrum anbefales det at en fra dere som kunde står ved flyttebilen, hvis ikke må en av flytteguttene bruke mer tid til å følge med flyttebilen da vi er ansvarlig for flyttelasset.
  5. Dette er en god oppskrift på flytting som forenkler og er tidsbesparende.

Skrevet av Frank Karlsen, daglig leder i Flyttegutta AS - www.flyttegutta.no